Hoe te handelen bij storingen
Als u onderstaande controles heeft uitgevoerd en uw storing is niet verholpen dan komen wij u graag helpen. Als uw toestel een storingscode op het display heeft deze graag doorgeven aan onze storingsdienst. Onderstaande oorzaken vallen niet onder ons servicecontract.
Voordat u de storingsdienst belt, wilt u dan de volgende punten controleren:
- Krijgt het toestel gas? Staat de gaskraan open?
- Als er in de meterkast of op straat aan de gasleiding is gewerkt kan het ook gebeuren dat u geen gas heeft.
- Krijgt het toestel stroom? Zit de stekker goed in het stopcontact?
- Controleer eventueel de aardlek en stoppen in de meterkast.
- Heeft uw toestel een waakvlam?
- Brandt deze dan?
- Heeft uw toestel een resetknop?
- Het toestel één keer resetten.
- Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?
- Zet deze eens zo hoog mogelijk.
- Heeft de installatie voldoende druk? Staat de druk van de installatie tussen 1.3 en 2 bar? Als de druk lager is dan 1.3 bar bijvullen. Zie filmpje onderaan deze pagina.
- Staan er voldoende radiatoren open?
- Hoort u borrelende geluiden in de installatie?
- Waarschijnlijk zit er lucht in de installatie, ontluchten en eventueel bijvullen is nodig. Zie filmpje onderaan deze pagina.
- Heeft u alleen storing bij warmwatergebruik?
- Controleer op kalk in de kraan of douchekop.
- Heeft u een druppelende kraan? Een druppelende warmwaterkraan kan ervoor zorgen dat de verwarming niet meer werkt.
Vragen?
Heeft u een storing waar u niet uit komt?