Checklist storing

Hoe te handelen bij storingen

Als u onderstaande controles heeft uitgevoerd en uw storing is niet verholpen dan komen wij u graag helpen. Als uw toestel een storingscode op het display heeft deze graag doorgeven aan onze storingsdienst. Onderstaande oorzaken vallen niet onder ons servicecontract.

Voordat u de storingsdienst belt, wilt u dan de volgende punten controleren:

  1. Krijgt het toestel gas? Staat de gaskraan open?
  2. Als er in de meterkast of op straat aan de gasleiding is gewerkt kan het ook gebeuren dat u geen gas heeft.
  3. Krijgt het toestel stroom? Zit de stekker goed in het stopcontact?
  4. Controleer eventueel de aardlek en stoppen in de meterkast.
  5. Heeft uw toestel een waakvlam?
  6. Brandt deze dan?
  7. Heeft uw toestel een resetknop?
  8. Het toestel één keer resetten.
  9. Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?
  10. Zet deze eens zo hoog mogelijk.
  11. Heeft de installatie voldoende druk? Staat de druk van de installatie tussen 1.3 en 2 bar? Als de druk lager is dan 1.3 bar bijvullen. Zie filmpje onderaan deze pagina.
  12. Staan er voldoende radiatoren open?
  13. Hoort u borrelende geluiden in de installatie?
  14. Waarschijnlijk zit er lucht in de installatie, ontluchten en eventueel bijvullen is nodig. Zie filmpje onderaan deze pagina.
  15. Heeft u alleen storing bij warmwatergebruik?
  16. Controleer op kalk in de kraan of douchekop.
  17. Heeft u een druppelende kraan? Een druppelende warmwaterkraan kan ervoor zorgen dat de verwarming niet meer werkt.

Vragen?

Heeft u een storing waar u niet uit komt?

Deze week is het kantoor gesloten i.v.m. vakantie, de storingsdienst is vanaf 10.00 uur bereikbaar.

Vanaf maandag 25 oktober zijn wij weer normaal geopend.